___.                         __            
\_ |_________   ____ _____  |  | __________
 | __ \_  __ \_/ __ \\__  \ |  |/ /\___   /
  | \_\ \  | \/\  ___/ / __ \|    <  /    / 
   |___  /__|    \___  >____  /__|_ \/_____ \
        \/            \/     \/     \/      \/

It is currently Tue Jun 19, 2018 9:47 pm

Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
 De fantastische dj-verhalen topic 
Author Message
- THE NITWITS -

Post De fantastische dj-verhalen topic
Image

Sommigen van jullie draaien al een tijdje, misschien al van voor het smartphone tijdperk en voor je je rijbewijs had. Dat levert ongetwijfeld uiterst grappige en zielige verhalen op. Posten die handel 8)

Mon Dec 02, 2013 12:59 pm
Profile
nightscapes

Post Re: De fantastische dj-verhalen topic
ok, here goes...

kmoest ooit in brugge draaien in het kleine zaaltje van wat nu de factor heet.
wontime moest er ook draaien en khad gevraagd of ik met hem vanuit leuven kon meerijden maar hij moest na mij draaien en moest thuis nog vanalles doen en zou nooit op tijd kunnen vertrekken voor mijn set. ikke dus met de trein naar daar.

goed voorbereid en ruim op tijd (treinuren opgezocht en via mappy opgezocht hoe ik met de bus er moest geraken) en vertrouwend op de buschauffeur stond ik ineens in een of ander west-vlaams kutdorp. niet willen afwijken van mijn planning volgde ik de rechts - links instructies op mijn mappy plannetje, tot ik voor de venue zou moeten staan maar in de plaats kreeg ik veel weiden, bossen en verder geen levende ziel... kut!!!

uiteraard had ik geen nummer van de organisatie en de batterij van mijn gsm leek het ook niet verder uit te houden. ik belde mijn vriendin die het nummer van de organisatie via wontime gekregen had. die kerels hadden ook geen flauw benul waar ik stond. het vroor verschrikkelijk hard (in januari) en kheb aan de lopende band saffen aant knallen geweest om mij een beetje warm te houden. ondertussen was mijn gsm uitgevallen en vond ik het de beste oplossing om gewoon te blijven wachten in de hoop dat de organisatie mij kon lokaliseren. uren later had een vader van een van organisatoren een vermoeden waar ik zou kunnen zijn en hebben ze mij opgepikt.

eenmaal aangekomen was mijn settime net gedaan, wontime had zodanig medelijden met mij en mijn verhaal dat ik een uur van zijn set heb gedraaid en hij me achteraf met de auto mee naar leuven genomen heeft.

sowieso de allerlaatste keer dat ik met de trein alleen ben gaan draaien :D

03/09 groove of the summer (averbode)
10/09 chirobeats (zolder)
10/09 northern light (mol)
16/09 maaseik in de fik (maaseik)
16/09 18-jarigen (kortenaken)
17/09 luna festa (diest) with aphrodite, distorted minds, bloke4d, chasing shadows, benny page
22/09 rumba (leuven)
24/09 poestemiekes (linkhout)
27/09 rumba (leuven)
30/09 playfestival (hasselt) with ed rush, hazard, 16bit, the others, pariah

Mon Dec 02, 2013 1:13 pm
Profile WWW
Member

Het avontuur Groezrock

Ik moest een keertje op Groezrock draaien en zoals het bij zo veel festivals gebeurt word je dan van de ene naar de andere plek gestuurd voor bandjes, betalingen, bonnetjes en wat nog allemaal. Een uur verder alles eindelijk in orde. Ga ik naar de 'stage' wat dan bestond uit een tafel en op elkaar gestapelde toestellen en nagenoeg geen plek voor de dj. Het is bijna mijn beurt en ik begin mijn laptop op te starten gezien ik al met time-code draaide. Het ding start op zoals altijd en ik begin aan te sluiten. Ik vraag aan de stage manager om wat plaats te maken en een deck weg te zetten zodat ik met de cd spelers kon draaien om alle skippende naalden, kapotte naalden en elk ander veel voorkomend probleem te vermijden. 'Voila hier is plaats' (stond daar nog een deck stabilisator), hopla laptop er op, verder aansluiten. Plots merk ik dat mijn laptopscherm zwart is, ik denk nog: amai screen saver start wel snel op. Enter.... niets.... Paniek begint toe te slaan. Herstart.... niets.... Veel paniek! Stage manager begreep er niets van want de VORIGE dj zijn pc was OOK gecrashed... toen zag hij dat mijn usb aan de deck stabilisator plakte...
Zet je laptop dus nooit op een gigantische magneet!
Wonder boven wonder was ik nog steeds redelijk kalm. De stage manager beloofde dit alles te regelen met de verzekering et voila. Moest ik die avond nog ergens gaan draaien! Ik ben naar huis gereden, the good old vinyl bij elkaar gegritst en gaan spelen.
Een geluk bij een ongeluk is dat ik altijd altijd alles extern opsla en aan de externe harde schijf was niets aan. (Wat niet gezegd kon worden van die andere dj, die was blijkbaar alles van de laatste 6 maanden kwijt).
Ik heb uiteindelijk een nieuwe laptop gekregen (waar nog een productiefout in zat.... hoe is het in godsnaam toch mogelijk) en alles kwam goed.

Mon Dec 02, 2013 1:50 pm
Profile
nightscapes

ook op groezrock...

de eerste keer dat men daar een dj stage deden moesten skits, sike, calle, de mannen van the noize squad en ikzelf er draaien. twas het eerste grote festival van het seizoen en de eerste dag dat het heet weer en zeer stoffig was. het dj podium was geïnstalleerd boven de red bull jagermeister stand met alle gevolgen vandien.

zoals verwacht apprecieert niet iedereen dancemuziek op een punkrockfestival en kregen we geregeld een aantal middelvingers te zien. wij stonden hoog en droog en beantwoorden dergelijke acties met vergelijkbare gebaren en oerkreten. tot een veertige jarige biker (die er heel stereotiep uitzag) het podium opklauterde en de muziek afzette, al een geluk stond er op dat moment een vriend van ons bij op het podium die met zijn ervaring als sociaal assistent deze meneer tot kalmte aanspoorde en hem terug naar beneden stuurde. nadien volgde nog meer red bull jagermeister. kheb die avond bij onze hond in de garage geslapen omdat ik niemeer boven geraakte

03/09 groove of the summer (averbode)
10/09 chirobeats (zolder)
10/09 northern light (mol)
16/09 maaseik in de fik (maaseik)
16/09 18-jarigen (kortenaken)
17/09 luna festa (diest) with aphrodite, distorted minds, bloke4d, chasing shadows, benny page
22/09 rumba (leuven)
24/09 poestemiekes (linkhout)
27/09 rumba (leuven)
30/09 playfestival (hasselt) with ed rush, hazard, 16bit, the others, pariah

Mon Dec 02, 2013 2:26 pm
Profile WWW
Member

Sub-Skit wrote:
Het avontuur Groezrock

Ik moest een keertje op Groezrock draaien en zoals het bij zo veel festivals gebeurt word je dan van de ene naar de andere plek gestuurd voor bandjes, betalingen, bonnetjes en wat nog allemaal. Een uur verder alles eindelijk in orde. Ga ik naar de 'stage' wat dan bestond uit een tafel en op elkaar gestapelde toestellen en nagenoeg geen plek voor de dj. Het is bijna mijn beurt en ik begin mijn laptop op te starten gezien ik al met time-code draaide. Het ding start op zoals altijd en ik begin aan te sluiten. Ik vraag aan de stage manager om wat plaats te maken en een deck weg te zetten zodat ik met de cd spelers kon draaien om alle skippende naalden, kapotte naalden en elk ander veel voorkomend probleem te vermijden. 'Voila hier is plaats' (stond daar nog een deck stabilisator), hopla laptop er op, verder aansluiten. Plots merk ik dat mijn laptopscherm zwart is, ik denk nog: amai screen saver start wel snel op. Enter.... niets.... Paniek begint toe te slaan. Herstart.... niets.... Veel paniek! Stage manager begreep er niets van want de VORIGE dj zijn pc was OOK gecrashed... toen zag hij dat mijn usb aan de deck stabilisator plakte...
Zet je laptop dus nooit op een gigantische magneet!
Wonder boven wonder was ik nog steeds redelijk kalm. De stage manager beloofde dit alles te regelen met de verzekering et voila. Moest ik die avond nog ergens gaan draaien! Ik ben naar huis gereden, the good old vinyl bij elkaar gegritst en gaan spelen.
Een geluk bij een ongeluk is dat ik altijd altijd alles extern opsla en aan de externe harde schijf was niets aan. (Wat niet gezegd kon worden van die andere dj, die was blijkbaar alles van de laatste 6 maanden kwijt).
Ik heb uiteindelijk een nieuwe laptop gekregen (waar nog een productiefout in zat.... hoe is het in godsnaam toch mogelijk) en alles kwam goed.

Die magneten toch he... Idem hier...

Een feestje van de mannen van Noizheadz, ruim op tijd aangekomen... Ik begin alles klaar te zetten. Wanneer ik mijn laptop wil opstarten: niks, een heel licht getik, maar niets anders...
Die gasten die ervoor aan het draaien waren hebben dan gelukkig wat langer kunnen draaien... Kwestie van toch een domper op je avond te zetten :)

Vanaf nu, laptop op de tafel, of op een laptop stand, en nergens anders!

PS: het ergste was nog alle tunes opnieuw downloaden, vanaf nu een backup telkens voor ik ergens ga draaien!

Kai & MC maTTe - The Southwest Connection Tapes #1

http://www.facebook.com/kaidnb - http://soundcloud.com/kai_ - [email protected]

23/06 - Nacht van de 1001 Salamanders @ Fenix, Ieper
26/07 - Bal-à-Deuse @ 't Vogeltje, Poperinge
26/09 - Focus @ Fenix, Ieper

Mon Dec 02, 2013 2:38 pm
Profile WWW
prison breaks

Ik kwam es toe op ne gig in antwerpe, twas id kavka dachtek - ik doe mn bak open, en wat blijkt, twas de verkeerde. Avond ervoor ergest funk soul en hip hop ligge draaie, en ik had dien bak mee.

Iedereen kon natuurlijk die oude snoop dogs en dre's en shit diggen voor een paar nummerkes, maar ik was redelijk hard gejossed.

Gélukkig was den bonafide der - en is da nen helen toffe mens - , en hebbe we wa ligge mixe mé zijn plate (veel RH ask me nog vaag kan herrineren) - de keer derop zenk gratis kome mixe dachtek.

best schaamtelijk
tis ook nooit meer voorgevallen
was wel es bound to happen - staat ier een beetje vol vinyl - nog altijd eig.

Mon Dec 02, 2013 3:19 pm
Profile WWW
Droppin' Pressure

dconvict wrote:
Ik kwam es toe op ne gig in antwerpe, twas id kavka dachtek - ik doe mn bak open, en wat blijkt, twas de verkeerde. Avond ervoor ergest funk soul en hip hop ligge draaie, en ik had dien bak mee.

Iedereen kon natuurlijk die oude snoop dogs en dre's en shit diggen voor een paar nummerkes, maar ik was redelijk hard gejossed.

Gélukkig was den bonafide der - en is da nen helen toffe mens - , en hebbe we wa ligge mixe mé zijn plate (veel RH ask me nog vaag kan herrineren) - de keer derop zenk gratis kome mixe dachtek.

best schaamtelijk

haha dcon, da herinner ik mij nog :)
was bij dnb opt plein afterparty (speelde toen b2b met de mathias)

looooool :)

20/06 BTHD @ Factor, Brugge
21/06 Braderij @ Graaf, Tienen
23/06 Dive Into Summer III @ Thomas' Crib, Tienen
24/06 ??? @ Bunker, Glabbeek
26/06 Summertime XL @ Nieuwstraat, Hoeleden
28/06 Huda Festival @ ???, St. Truiden
16/08 Pukkelpop @ Festivalweide, Kiewit

bookings: alertconform @ gmail.com

Mon Dec 02, 2013 3:28 pm
Profile
Member

dconvict wrote:

best schaamtelijk

Haaaaa die weet ik nog :D
Dat was ook een goeike

http://www.facebook.com/#!/pages/Sub-Sk ... 9234631830
http://www.facebook.com/#!/pages/E-Vi/145951778788256

18/3 Tielt (Sub-Skit/ E-Vi)
01/04 Jh X Hoeselt (Sub-Skit)
16/4 Jh de nok, Vosselaar (Sub-Skit)
22/4 Turnhout Jh Wollei (Sub-Skit)
12/6 Kalmthout straatfeesten (Sub-Skit)
02/7 Soundmania, Lebbeke

Mon Dec 02, 2013 7:31 pm
Profile
Senior

dconvict wrote:

best schaamtelijk

Beter als London Electricity op die bewuste Mystic in de Vooruit ergens in 2008.
Dien had genen platenbak meer... :oops:

Ma goe, offtopic enal.

Mon Dec 02, 2013 11:32 pm
Profile
Senior

Niet direct gig gerelateerd, maar wel een vrij grappig/gênant verhaal:

Ik had nog maar net online mijn eerste turntables besteld en ging daarom dus voor den eerste keer op platenjacht in den JJ records hier in Leuven kwestie van al wat platen te hebben voor als mijn turntables toekwamen.

Ik kies daar wat platen uit en stap naar de rechter Technics die daar in de winkel stond om daar dan als eerste 12" Clipz - Indian Summer op te leggen. Toen ik de naald deftig op de plaat legde en de koptelefoon opzette, kwam ik tot het gedacht dat dat helemaal geen drum&bass was, maar een tragere variant in den aard van breakbeat... Dus ik bleef daar staan en die plaat verder luisteren, denkende dat dat allemaal normaal klonk.

Begint daar aan de turntable links naast mij ne krullenbol te lachen en raar naar mij te zien, dus ik keek dieje mens aan en dacht zoiets van 'wa scheelt er ofzo?', drukt dieje kerel ineens op een knopke waar 45 op staat en die plaat begint ineens een pak sneller te spelen en ineens toch verdacht hard als drum&bass te klinken...
Ik natuurlijk door de grond aant zakken van schaamte en dieje krullenbol maar aant lollen... Dieje mens bleek achteraf de Fuzz te zijn haha, nog goe veel over gelachen later :D

Facebook page: http://www.facebook.com/TESLAdnb

Tue Dec 03, 2013 3:47 pm
Profile
- THE NITWITS -

hehe de won heeft me int begin in de jj ook nog gezegd dat ik platen niet met mijn vingers op de groeven mocht vastpakken :teeth:

Tue Dec 03, 2013 4:28 pm
Profile
Senior

partizaan wrote:
dconvict wrote:

best schaamtelijk

Beter als London Electricity op die bewuste Mystic in de Vooruit ergens in 2008.
Dien had genen platenbak meer... :oops:

Ma goe, offtopic enal.

kpeis mij wel te herinneren dat dieje platenbak toen gepikt was ofzoiets :)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
* 08/12 BTS @ bsg campus VUB
* 16/12 ID&N Bday bash @ Sioux Ghent
* 21/12 Steam - Decadance Ghent
* 28/01 TBA - CC Ter Dilft, Bornem
* 22/02 Steam xl - Decadance Ghent
* 24/02 Insiderz - Nijdrop, Opwijk
* 25/02 Basscannon - Joc Wijland, Puurs
* 10/03 Bombastic - Joc Wijland, Puurs
* 30/03 Republic - 't bau huis, Sint Niklaas
* ??/?? Square - Frontline Ghent

Tue Dec 03, 2013 5:59 pm
Profile
China Town

alles wa ge hoort zijn geruchten, ik heb daar niets mee te maken!

Tue Dec 03, 2013 10:39 pm
Profile
Senior

Toen ik nog enkel met vinyl speelde > Aankomen in een jeugdhuis en merken dat één vd draaitafels geen counter weight op de tone arm had steken :lol: Soit, kon er toen ni echt mee lachen om eerlijk te zijn... Organisator is een andere draaitafel gaan halen en het event is pakweg 3 kwartier later begonnen. Gelukkig mocht ik van Teezer, die na mij moest spelen, een halfuur van zijn set time inpikken.

www.facebook.com/prismadnb
www.soundcloud.com/prismadnb
bookings: simongeernaert(at)gmail(dot)com

Tue Dec 03, 2013 11:45 pm
Profile
- THE NITWITS -

prisma wrote:
Toen ik nog enkel met vinyl speelde > Aankomen in een jeugdhuis en merken dat één vd draaitafels geen counter weight op de tone arm had steken :lol: Soit, kon er toen ni echt mee lachen om eerlijk te zijn... Organisator is een andere draaitafel gaan halen en het event is pakweg 3 kwartier later begonnen. Gelukkig mocht ik van Teezer, die na mij moest spelen, een halfuur van zijn set time inpikken.

lol moet ge da nu ook al meebrengen als ge met platen draait

Wed Dec 04, 2013 3:58 pm
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next