___.                         __            
\_ |_________   ____ _____  |  | __________
 | __ \_  __ \_/ __ \\__  \ |  |/ /\___   /
  | \_\ \  | \/\  ___/ / __ \|    <  /    / 
   |___  /__|    \___  >____  /__|_ \/_____ \
        \/            \/     \/     \/      \/

It is currently Fri Jan 19, 2018 3:33 am

Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
 De fantastische dj-verhalen topic 
Author Message
FishFuck

Post Re: De fantastische dj-verhalen topic
...maar nu heb ik dus nog geen ervaring gedeeld.

Installaties is altijd een merde. Daarom dat ik zelf op m'n eigen feestjes, al was er misschien maar 10 man, toch steeds probeerde te zorgen voor een deftige installatie.

De laatste keer dat ik toch toegaf om te draaien op een installatie die ik niet eerder gezien had was op een bedrijfsfeest van ne maat van mij die manager is in ne KMO.

Ik had met de "zaaleigenaar" gebeld en die verzekerde mij dat er professioneel materiaal stond. Ik vertrouwde hem. Toen ik daar aan kwam, bleek de "zaal" gewoon een zaaltje te zijn achter een café waar de werknemers af en toe een pint kwamen drinken op vrijdagavond na hun werk. En omdat ze daar zo vertrouwd waren, ging het bedrijfsfeest daar door.

Man man man. Ik kwam ter plaatse en geloofde mijn eigen ogen niet. De "professionele installatie" bleek JB Systems rommel te zijn (als ik iets haat is het JB Systems en Behringer). JB pick ups, JB mengpaneel en JB cd spelers. Gelukkig had ik een CDJ 800 bij als back up en werkten de platendraaiers nog redelijk.

Alleen : niets was aangesloten, ik was dus nog een half uur bezig met alles aan te sluiten voor ik kon beginnen. Dan : het geluid. Er hingen kleine midi speakertjes aan het plafond, maar die waren niet eens aangesloten.
De klank kwam van.... woofers die op de grond stonden tot een hoogte van max 70 cm.

Op een gegeven moment kwam de CFO van dat bedrijf naar mij en vroeg wat het probleem was met het geluid (de dj heeft het altijd gedaan uiteraard) : ik zei hem dat die dingen op de grond bij ons dienen om kiekens in te zetten (zo zagen ze er ook uit, of ze nog de "Smaak van de Keyser"- periode van dat caffeeke hadden meegemaakt)

Dan bleek nog eens dat het eten, opgediend in van die "warm-houd"schotels van de KWB feesten of iets, gewoonweg koud was en het brood oudbakken (mijne buurman werkt voor de firma en was er niet over te spreken- ik vroeg diezelfde avond nog aan mijne maat of dat hij wou dat iedereen spontaan ontslag ging nemen)

De eigenaar joeg dan ook nog eens iedereen buiten om 2u, terwijl ie vet goed verdiend had en begon nog wa van z'n kloten te maken ook.

De kers op de taart was dat ik nog 2 weken op mijn geld kon wachten.

Sun Jan 12, 2014 8:55 pm
Profile
Senior

Van de ladder gevallen in het Beursschouwburgcafe (ook wel den belachelijkste dj booth ever)toen ik rap moest gaan pissen en enkel gebroken, toch nog voort gedaschterd maar na de set onmogelijk om naar beneden te geraken...
Geen slipmats in cafe Central dus wat huishoudpapier op de platter om toch wat te kunnen mixen maar dan mn sigaretpunt, via mn koptelefoondraad, op een technics en vlammen vlammen vlammen... Graaf , weet nog dat Rock it van H. Hancock opstond en dat den eigenaar fameus boekig was...
Veel met de metro gaan draaien in het begin ; wat een kloterij als weer eens de roltrappen kapot waren, clochards bier over platenzak morsten, onder lichte dwang mijn rap platen moeten tonen aan de frero's om te bewijzen dat ik geen cretin was ... waarna EPMD en Beastie Boys niet werden aanzien als "du bon son hip hop"
Plus veel vergeten waarschijnlijk...

Mon Jan 20, 2014 12:10 am
Profile
prison breaks

ACROBATT wrote:
Beursschouwburgcafe (ook wel den belachelijkste dj booth ever)

seen

Wed Jan 22, 2014 10:54 pm
Profile WWW
Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3